Sisteme de urmărire prin GPS

Sisteme de urmarire prin GPSUrmărirea prin GPS se poate traduce în eficiență și, foarte important de asemenea, predictibilitate. Folosirea tehnologiei sistemului de poziţionare globală pentru a urmării poziţionarea automobilului în transporturile de persoane și mărfuri a produs o revoluţie în sistemul logistic al companiilor, pentru că a adus în peisaj o nouă cerere, sub denumirea de „Livrare în termen definit”.  Companiile de transport şi logistică folosesc sistemele de urmărire și monitorizare prin GPS pentru a garanta prin acest program ora livrării produselor promise sau a ridicării de produse, indiferent de distanţă. Când o comandă se înregistrează de la un client, un dispecer accesează o funcţie din programul calculatorului şi o listă de camioane apare pe ecran. Se pot afișa astfel o gamă completă de informaţii detaliate cu privire la statutul fiecăreia dintre ele. Dacă un camion întârzie sau se abate de la traseu din diferite motive mai mult sau mai puțin prevăzute, o alertă poate fi setată să fie automat trimisă către dispecer de către program.

 

Sisteme GPS – Utilizare și dezvoltare

Mai multe ţări din întreaga lume folosesc sistemele de urmărire prin GPS pentru a le ajuta să-şi supravegheze mai bine reţeaua de drumuri şi autostrăzi. Concret, sistemele GPS ajută la identificare locaţiilor facilităţilor din apropierea reţelelor de drumuri. Includem aici service-uri auto, service-uri de urgenţă şi aprovizionare, rampe de intrare şi ieşire de pe autostrăzi, deterioararea sistemului de drumuri etc. Informaţiile astfel culese servesc ca o contribuţie la procesul de culegere a datelor GIS. Această baza de date cu informaţii ajută agenţii și firmele de transport de mărfuri sau persoane pentru a reduce costurile de întreţinere şi de service şi sporesc siguranța conducătorilor auto care folosesc aceste drumuri.
Dezvoltatorii sistemelor sunt pe cale să ofere avertizări şoferilor legate de potenţiale situaţii critice, cum ar fi încălcări ale regulilor de trafic sau accidente, acestea fiind posibile momentan doar prin semnalare de către participanţii la trafic pe anumite aplicaţii mobile. De asemena, cercetări suplimentare sunt în desfăşurare pentru a analiza posibilitatea de a prelua un control minim al vehiculului atunci când este clară nevoie de acţiune, cum ar fi pre-activarea airbag-urilor. Vârf de lance în acest domeniu o reprezintă cercetările legate de introducerea automobilelor și a camioanelor care vor putea circula pe drumurile publice fără să aibă nevoie de șoferi.
 
De asemenea GPS-ul reprezintă un element esenţial în viitorul sistemului de transport inteligent (ITS). ITS-ul cuprinde o gama largă din comunicaţiile bazate pe informaţii şi tehnologii electronice. Cercetările se desfăşoară în domeniul sistemelor avansate de asistenţă la volan care includ monitorizarea abaterilor de la drum sau chiar posibile ieșiri de pe carosabil şi sistemele de evitare a coliziunilor la schimbarea benzilor. Pentru a fi eficiente, aceste sisteme trebuie să estimeze poziţia autovehiculului în concordanţă cu linia benzii pe care se află şi marginea drumului cu o acurateţe de 10 centimetri.
 
Cu modernizare continuă  a sistemelor GPS, ne putem aştepta chiar la sisteme mai eficiente de prevenire a accidentelor, alerte de pericol şi notificare a poziţiei, carografiere electronică şi navigare la bordul autovehiculului cu instrucţiuni sonore.