Folosește tehnologia pentru a rezolva disputele

Folosește tehnologia pentru a rezolva disputeleÎn zilele noastre, tehnologia este folosită la orice pas și aproape în orice activitate pe care o desfășurăm. Fie că alergăm, și ne măsurăm caloriile consumate, că mergem acasă de la serviciu utilizând un mijloc de transport sau că ne punem în fața televizorului dupa o zi lungă de lucru, toate acțiunile noastre implică utilizarea tehnologiei. Ea ne-a schimbat modul în care lucrăm, în care ne petrecem timpul liber, în care socializăm cu familia, prietenii și cunoștințele noastre, modul în care ne informăm etc. Aproape că nu mai există domeniu în care ea să nu fi intrat și produs schimbări, iar cele mai multe dintre schimbări s-au dovedit a ne face viața mai ușoară.
 
Așadar, ne bucurăm de avantajele oferite de tehnologie în fiecare zi, dar de ce să nu profităm de ea și în cadrul companiei în care activăm sau pe care o conducem? Vă prezentăm două situații des întâlnite în cadrul companiilor de transport:
Numai cine nu muncește nu greșește, însă la fel de adevărat este că de multe ori adevărul e undeva la mijloc, iar sesizările sau plângerile care apar în viața oricărei companii, trebuiesc tratate astfel cu maximă seriozitate. O modalitate de a beneficia de tehnologie în cadrul unei flote auto este în caz de litigiu, fie între departamente cu persoanele de pe teren, fie pentru a rezolva o situație de litigiu între șofer și client. De exemplu, un dispecer poate încerca să-i trimită lui Marian care tocmai și-a terminat treaba într-o anumită zonă, o sarcină în aceași parte a orașului. Marian raspunde: “Îmi pare rău, dar sunt în cealaltă parte a orașului deja”. Dacă munca dispecerului se bazează doar pe încrederea în cuvântul și buna credință a șoferului, atunci acesta va trebui să găsească un alt șofer să-l trimită în acea zonă, în speranța că o va duce la sfârșit sarcina cât de repede încât clientul să nu aștepte prea mult. Asta duce la creșterea inutilă a costurilor pentru îndeplinirea acelei sarcini și folosirea ineficientă a resursei umane în activitate.
Totul se poate schimba însă dacă introducem în ecuație beneficiile utilizării tehnologiei moderne. Un dispecer care lucrează pentru o companie ce utilizează un soft de management al flotei, pe de altă parte, ar putea să-i spună lui Marian: „Văd că ești parcat în fața gogoșeriei pe aceași stradă unde trebuie îndeplinită sarcina respectivă”. Bineînțeles, daca ar exista acest program de management al flotei auto, de la bun început această conversație nu ar mai exista deloc, deoarece Marian ar ști ca i se cunoaște locația în mod constant. Dispecerul apoi, poate oferi clientului o estimare în timp real atunci când acesta așteaptă un șofer.

Dispute între șoferi și clienți

Softul de management nu există doar pentru a controla șoferii, aceasta fiind de altfel una din cel mai des întâlnite preconcepții false legate de utilizarea sistemelor de monitorizare GPS. Acestea îi și ajută, de asemenea. Să nu uităm de pildă că principalii vizați de mai toate plângerile care sunt adresate companiilor de transport mărfuri sau persoane, sunt șoferii. În cazul în care un client înaintează o plângere în care spune că șoferul auto a întârziat, managerul companiei se bazează pe cuvântul șoferului împotriva clientului și-l pune intr-o situație cel puțin inconfortabilă. Însă, dacă acest soft este folosit de companie, se poate înștiința politicos clientul că societatea are o arhiva digitală cu toată activitatea șoferilor, și daca este necesar, se poate dovedi contrariul. Astfel, într-un mod extrem de elegant și foarte rapid, plângerile se soluționează rapid, fără să mai afecteze inutil pe șoferi.


Încearcă DEMO Gratuit pentru Monitorizarea Flotei Auto