10 întrebări înainte de a cumpăra un sistem de monitorizare auto prin GPS
Toate tehnologiile noi te pot face să te simți precum un copil în magazinul cu dulciuri. Dar de cele mai multe ori, probabil te fac să te simți ca și un copil într-un magazin cu dulciuri, însă doar cu un banuț în buzunar și ai de ales între jeleuri și ciocolată. Totuși, la câte tehnologii noi apar, cu o frecvență din ce în ce mai mare, e tot mai greu să reziști tentațiilor de a le achiziționa, fie că ai sau nu nevoie de ele. Cum facem să le alegem pe cele mai bune, rămâne o provocare constantă.
Suntem oameni și avem tentații, iar asta ne caracterizează și la locul de muncă, fie că suntem manager sau simpli angajați. Așadar, nu e de mirare că multe companii mici sunt interesate să implementeze tehnologii noi, dar nu sunt sigure de unde să înceapă și care este cel mai bun loc pentru a-și aloca banii. Cum facem să direcționăm resursele limitate în așa fel încât să fie cu folos?
Conform unui studiu, 63% dintre companiile mici sunt adesea copleșite de numărul de aplicații și programe existente, care îi pot ajuta să-și crească afacerea, iar aici intervine ceva ce numim: ”paradoxul alegerii”. Cu cât avem mai multe opțiuni, cu atât ne este mai greu să decidem. Pe de altă parte, deși tehnologiile noi sunt menite să ne ajute, dacă nu le alegem pe cele potrivite, nu le sincronizăm, nu suntem atenți la resursele pe care le implică, putem ajunge ca tehnologia gândită să ne ajute, ajunge să ne încurce, să ne favă viața mai grea.
Suntem oameni și avem tentații, iar asta ne caracterizează și la locul de muncă, fie că suntem manager sau simpli angajați. Așadar, nu e de mirare că multe companii mici sunt interesate să implementeze tehnologii noi, dar nu sunt sigure de unde să înceapă și care este cel mai bun loc pentru a-și aloca banii. Cum facem să direcționăm resursele limitate în așa fel încât să fie cu folos?
Conform unui studiu, 63% dintre companiile mici sunt adesea copleșite de numărul de aplicații și programe existente, care îi pot ajuta să-și crească afacerea, iar aici intervine ceva ce numim: ”paradoxul alegerii”. Cu cât avem mai multe opțiuni, cu atât ne este mai greu să decidem. Pe de altă parte, deși tehnologiile noi sunt menite să ne ajute, dacă nu le alegem pe cele potrivite, nu le sincronizăm, nu suntem atenți la resursele pe care le implică, putem ajunge ca tehnologia gândită să ne ajute, ajunge să ne încurce, să ne favă viața mai grea.
Pentru a vă veni în ajutor, vă vom pune 10 întrebări la care să răspundeți:
- Ce doriți să realizați prin implementarea unui sistem de management flotă? Doriți să creșteți eficiența flotei auto, să ajutați compania să crească sau să ușurați munca angajațiilor?
- Ce problemă doriți să rezolvați prin această implementare? Încercați să îmbunătățiți modul de comunicare dintre angajați, să eliminați sustragerile neautorizate de combustibil sau să eliminați staționările prelungite ale utilajelor?
- Tehnologia implementată face mai mult de un singur lucru? De obicei, atunci când se alocă un buget pentru un serviciu nou, necunoscut companiei în momentul de față, acesta este unul mic, temător. Deci, trebuie să ne asigurăm că acest sistem are mai multe funcții integrate care ne pot fi de folos.
- Care sunt avantajele de care ați beneficia în urma instalării unui sistem de monitorizare prin gps? Chiar daca ideea de bază este în mare măsură aceeași, avantajele adesea diferă în funcție de afacerea pe care o conducem. Chiar daca dețineți o flotă de vehicule de transport marfă, un parc auto cu mașini de închiriat, utilaje de construcții sau utilaje agricole, recomandăm efectuarea unei liste în care să evidențiați avantajele folosirii unui sistem de management flotă auto.
- La fel de important, care sunt dezavantajele implementării acestui sistem? Cel mai adesea, răspunsul este: nu vreau să supăr șoferii. De aceea vă sfătuim ca înainte de implementarea sistemului să explicați angajațiilor beneficiile acestuia. Veți fi surprinși de reacția șoferilor după prezentare. Articolul ”Monitorizarea prin GPS și factorul uman” vă poate ajuta în această privință.
- V-ar fi de folos pentru a satisface nevoile clienților sau pentru a îmbunătății serviciul pentru clienți? Atunci când oferim un serviciu trebuie să fim neapărat orientat către client.
- Care a fost motivul pentru care nu ați apelat încă la monitorizarea prin gps? Sunteți prea concentrat asupra costurilor? Trebuie să ne amintim că acestea sunt numite ”investiții de afaceri” pentru un motiv. Investim acum pentru a culege banii mai târziu, prin reîntoarcerea investiției. Avantajul zilei de azi constă în viteza cu care se dezvoltă tehnologia, devenind tot mai accesibilă cu costuri tot mai mici.
- Pe ce teritoriu vă efectuați activitatea? Aveți posibilitatea și timpul necesar să monitorizați îndeaproape tot ce se întâmplă cu vehiculele și utilajele dumneavoastră?
- Care sunt cele mai dese probleme cu care vă confruntați și le întâmpinați zi de zi?
- Care sunt cele mai mari costuri de întreținere pe care le aveți cu flota auto? Pot fi acestea rezolvate prin implementarea unui sistem de monitorizare prin gps?
Tweet